STATUT
Klubu Sportowego „Chrobry” Charbrowo
- POSTANOWIENIA OGÓLNE
§ 1
Stowarzyszenie nosi nazwę Klub Sportowy „Chrobry” Charbrowo działa w oparciu o prawo o stowarzyszeniach obowiązujące w Rzeczpospolitej Polskiej przepisy prawne dotyczące sportu i kultury fizycznej oraz organizacji pożytku publicznego.
§ 2
Klub Sportowy „Chrobry” Charbrowo jest autonomicznym i jednosekcyjnym –piłkarskim stowarzyszeniem kultury fizycznej i sportu.
§ 3
Siedzibą Klubu Sportowego „Chrobry” Charbrowo jest wieś Charbrowo a teren jego działania obejmuje obszar Rzeczpospolitej Polskiej.
§ 4
Klub Sportowy „Chrobry” Charbrowo posiada osobowość prawną, może być członkiem Polskich Związków Sportowych oraz innych organizacji, statutowo działających na rzecz sportu i kultury fizycznej.
§ 5
Klub Sportowy „Chrobry” Charbrowo jest stowarzyszeniem otwartym, mogą do niego należeć obywatele polscy oraz obcokrajowcy posiadający prawo do czasowego lub stałego pobytu na terenie Rzeczpospolitej Polskiej.
§ 6
Klub Sportowy „Chrobry” Charbrowo działa w oparciu o Statut oraz oparte o niego Regulaminy wewnętrzne.
§ 7
Prawo do ustalania i zatwierdzania Regulaminów wewnętrznych Klubu pozostaje w gestii statutowych Władz Klubu.
§ 8
Klub Sportowy „Chrobry” Charbrowo ma barwy klubowe w trzech kolorach: czerwono-zielono-żółte.
§ 9
Flaga klubowa w kształcie prostokąta składa się z trzech poziomych połączonych pasów o jednakowej szerokości, w kolorach patrząc od góry: pierwszy pas koloru – czerwonego, drugi pas koloru – zielonego, a trzeci – żółtego. Klub także posiada herb Klubowy.
- CELE DZIAŁALNOŚCI KS „CHROBRY” CHARBROWO
§ 10
- Zrzeszenie członków w Klubie.
- Prowadzenie różnych form szkolenia sportowego.
- Organizowanie meczy, obozów, zawodów sportowych i uczestnictwo w rozgrywkach.
- Tworzenie warunków dla rozwoju piłki nożnej w Gminie Wicko.
- Pozyskiwanie środków dla realizacji działalności statutowej Klubu.
- Prowadzenie pozalekcyjnych zajęć sportowych wśród dzieci i młodzieży
- Propagowanie osiągnięć sportowych członków Klubu.
§ 11 Środki i metody realizacji celów:
- Propagowanie celów i zadań Klubu.
- Pozyskiwanie działaczy sportowych.
- Organizowanie szkolenia sportowego dla amatorów i nie amatorów.
- Organizowanie działalności rekreacyjno-sportowej na rzecz członków Klubu i mieszkańców Gminy Wicko.
- Współdziałanie z organizacjami sportowymi, placówkami oświatowymi i innymi instytucjami w zakresie działalności statutowej.
- Współpraca z odpowiednimi ogniwami władzy samorządowej, administracji państwowej i organizacjami społecznymi.
- Stosowanie innych środków sprzyjających rozwojowi sportu i kultury fizycznej na terenie działania Klubu.
- Dochód z działalności odpłatnej pożytku publicznego służy wyłącznie realizacji celów statutowych Klubu.
- CZŁONKOWIE KLUBU ICH PRAWA I OBOWIĄZKI
§ 12
- Członkiem Klubu Sportowego „Chrobry” Charbrowo może być osoba posiadająca obywatelstwo polskie lub obcokrajowiec przebywający czasowo lub na stałe na terenie Rzeczypospolitej Polskiej.
- Członkowie Klubu dzielą się na:
- Zwyczajnych
- Honorowych
- Wspierających
- Członkiem zwyczajnym może zostać osoba fizyczna, która spełnia jeden z poniższych warunków:
- czynnie uprawia sport
- działa społecznie na rzecz Klubu
- wspomaga działalność Klubu organizacyjnie lub materialnie.
- Przyjęcie w poczet członków zwyczajnych następuje przez złożenie deklaracji członkowskiej i jej akceptację przez Zarząd Klubu.
- Osoby niepełnoletnie mogą być przyjęte w poczet członków za zgodą rodziców lub prawnych opiekunów.
- Członkiem honorowym Klubu może zostać osoba fizyczna, szczególnie zasłużona dla Klubu, której tytuł ten nadają Władze Statutowe Klubu.
- Członkiem wspierającym może być osoba prawna wspierająca działalność Klubu na podstawie deklaracji i umowy zawartej z władzami Klubu.
§ 13
Prawa Członków Klubu:
- Członkowie zwyczajni są uprawnieni do:
- korzystania z praw wynikających ze Statutu, Regulaminów i Uchwał Władz Klubu.
- uprawiania sportu.
- korzystania z obiektów i urządzeń sportowych Klubu.
- reprezentowania barw Klubu i noszenia odznaki Klubowej.
- wstępu na imprezy sportowe organizowane przez Klub na zasadach określonych przez odrębne regulaminy.
- uczestniczenia w zebraniach Klubu z czynnym i biernym prawem wyborczym / nie dotyczy osób, o których mowa w § 12 pkt. 5.
- składania wniosków do Władz Klubu w sprawach dotyczących działalności statutowej.
- otrzymywania nagród, premii i odznaczeń za uzyskane wyniki sportowe oraz za działalność społeczną i wykonanie zadań.
- członkowie-zawodnicy uprawiający sport amatorsko lub nieamatorsko mają prawo do:
- opieki szkoleniowej, medycznej podczas zajęć i zawodów.
- zabezpieczenia warunków higieniczno-sanitarnych oraz bezpieczeństwa.
- otrzymywania świadczeń finansowych i rzeczowych zgodnych z obowiązującymi przepisami i w ramach możliwości Klubu.
- Członkowie honorowi mają prawo do:
- uczestniczenia w obradach Władz Klubu z głosem doradczym.
- wolnego wstępu na imprezy organizowane przez Klub.
- składania wniosków i postulatów do Władz Klubu w sprawach objętych działalnością statutową.
- Prawa członków wspierających określają odrębne umowy pozostające w zgodzie ze Statutem Klubu i Regulaminem.
§ 14
Obowiązki Członków Klubu:
- Przestrzeganie Statutu Klubu, Regulaminów wewnętrznych oraz Statutu Polskiego Związku Piłki Nożnej.
- Przestrzeganie postawy godnej sportowca i obywatela Rzeczypospolitej Polskiej.
- Systematyczne opłacanie składek członkowskich.
- Dbanie o sprzęt i urządzenia sportowe oraz właściwe ich użytkowanie.
- Dbanie o zdrowie i bezpieczeństwo swoje i współćwiczących w czasie zajęć sportowych i rekreacyjnych.
- Członkowie-zawodnicy uprawiający sport amatorsko lub nie amatorsko zobowiązani są nadto do:
- stałego podnoszenia poziomu sportowego.
- godnego reprezentowania barw Klubowych i Narodowych.
- systematycznego i aktywnego uczestnictwa w zajęciach treningowych.
- poddawanie się kontrolom lekarskim zgodnie z obowiązującymi przepisami.
§ 15
Wyróżnienia. Za wzorowe wykonywanie zadań i obowiązków, za aktywną pracę nad rozwojem sportu oraz wybitne osiągnięcia sportowe, członkowie mogą być wyróżniani:
- pochwałą
- dyplomem uznania
- nagrodą rzeczową
- odznaką honorową
- nadaniem godności członka honorowego
§ 16
Kary. Za nieprzestrzeganie postanowień Statutu i Regulaminów, nie opłacanie składek członkowskich lub inne wykroczenia, członkom Klubu mogą być wymierzone następujące kary:
- upomnienie
- nagana
- zawieszenie w prawach członka.
- dyskwalifikacja.
- wykluczenie z szeregów Klubu Piłkarskiego - pozbawienie członkostwa.
§ 17
Regulamin wyróżnień i nagród oraz kar ustala Zarząd Klubu większością głosów.
§ 18
Ustanie członkostwa:
- Członkostwo ustaje w przypadku:
- skreślenia z listy członków.
- wystąpienia
- wykluczenia
- zgonu
- Skreślenie z listy członków może nastąpić w drodze Uchwały Zarządu Klubu w przypadku nie wywiązywania się członka z podstawowych obowiązków statutowych, w tym nie opłacania składek członkowskich lub innych zobowiązań wobec Klubu przez okres 6 miesięcy, większością głosów.
- Wykluczenie następuje w razie rażącego naruszenia postanowień Statutu, Regulaminów, Uchwał bądź zarządzeń Władz Klubu po uprzednim przeprowadzeniu postępowania wyjaśniającego.
Wykluczenia może dokonać Zarząd Klubu, większością głosów.
- Osoba, która przestała być członkiem Klubu zobowiązana jest zwrócić legitymację, wypożyczony sprzęt oraz uregulować wszystkie inne zobowiązania względem Klubu.
- Utrata członkostwa honorowego następuje w razie:
- zgonu
- popełnienia czynu, wskutek, którego członek honorowy stał się niegodny tego wyróżnienia. Decyzję w sprawie pozbawienia tytułu członka honorowego podejmuje Zarząd Klubu.
- Szczegółowe postanowienia o ustaniu członkostwa i jego reaktywowania określa Regulamin.
- WŁADZE KLUBU
§ 19
- Władzami Klubu są:
- Walne Zebranie Członków Klubu.
- Zarząd Klubu, składający się z 3 do 6 członków.
- Komisja Rewizyjna, składająca się z 3 członków
- W Walnym Zebraniu Członków Klubu mogą uczestniczyć tylko pełnoletni członkowie klubu.
- Kadencja wszystkich władz klubu trwa 3 lata, a ich wybór odbywa się w głosowaniu tajnym lub jawnym w zależności od uchwały Walnego Zebrania Członków.
- Zarząd Klubu i Komisja Rewizyjna wybierane są na Walnym Zebraniu Sprawozdawczo-Wyborczym na okres kadencji.
- Zarząd Klubu i Komisja Rewizyjna działają społecznie.
§ 20
WALNE ZEBRANIE CZŁONKÓW KLUBU
- Walne Zebranie odbywa się, co 3 lata.
- Przed upływem kadencji Walne Zebranie może być zwołane na wniosek:
- Zarządu Klubu.
- Komisji Rewizyjnej.
- 1/3 członków Klubu.
- Termin Walnego Zebrania wyznacza Zarząd Klubu, nie później niż jeden miesiąc przed upływem kadencji. Wyznaczony termin nie może przekroczyć dwóch miesięcy po upływie kadencji. O terminie, miejscu i porządku obrad Zarząd zawiadamia Członków na 30 dni przed Walnym Zebraniem poprzez wywieszenie informacji na tablicy ogłoszeń znajdującej się w Klubie oraz pisemne zawiadomienie.
- W Walnym Zebraniu udział biorą:
- z głosem stanowiącym, pełnoletni Członkowie Klubu
- z głosem doradczym, członkowie Honorowi i zaproszeni goście
- Do kompetencji Walnego Zebrania należy:
- ustalanie Regulaminu obrad Walnego Zebrania.
- ocena działalności Klubu w mijającej kadencji
- rozpatrywanie sprawozdań Zarządu Klubu i Komisji Rewizyjnej
- wybór członków Zarządu i Komisji Rewizyjnej
- Wnioski mogą być zgłaszane pisemnie przed Walnym Zebraniem pod adresem Komisji Zjazdowej lub ustnie podczas Walnego Zebrania.
- Wnioski są rozpatrywane podczas Walnego Zebrania, a o ich przyjęciu decydują poprzez głosowanie Członkowie.
- Uchwały podejmowane są większością głosów.
§ 21
ZARZĄD KLUBU
- Zarząd Klubu jest najwyższą Władzą w Klubie w okresie między Walnymi Zebraniami.
- Zarząd na pierwszym swoim posiedzeniu wybiera spośród siebie Prezesa i Wiceprezesów a w dalszej kolejności Sekretarza i Skarbnika.
- Prezes kieruje pracami Zarządu i nadzoruje całokształt działalności Klubu, ma prawo powołać Rzecznika Prasowego.
- Zebrania zwołuje Prezes, a w razie jego nieobecności Wiceprezes.
- Zebrania Zarządu odbywają się w zależności od potrzeb.
- W zebraniach Zarządu uczestniczą:
- Przewodniczący Komisji Rewizyjnej.
- inne osoby na wniosek Zarządu lub Komisji Rewizyjnej.
- Sposób reprezentowania Klubu przez członków Zarządu:
- Prezes i Wiceprezes – jednoosobowo. Pozostali członkowie Zarządu z Prezesem (Wiceprezesem) lub drugim członkiem Zarządu wyznaczonym przez Prezesa
§ 22
Do kompetencji Zarządu Klubu należy:
- Realizacja Uchwał Walnego Zebrania.
- Ustalanie i zatwierdzanie planów perspektywicznych, rocznych i szczegółowych Klubu.
- Rozpatrywanie wniosków i podejmowanie Uchwał.
- Zatwierdzanie Regulaminów wewnętrznych Klubu.
- Wybieranie i odwoływanie Prezesa i Wiceprezesów Zarządu.
- Zatwierdzanie struktury organizacyjno-administracyjnej Klubu.
- Zarządzanie majątkiem Klubu.
- Rozpatrywanie sprawozdań i informacji oraz ocena funkcjonowania Klubu.
- Podejmowanie decyzji w innych sprawach niezastrzeżonych do kompetencji Walnego Zebrania.
- Prowadzenie aktywnych działań w celu pozyskiwania środków finansowych na statutową działalność Klubu.
- Zarząd ma prawo w przypadku śmierci bądź ustąpienia członków Zarządu, uzupełnić skład osobowy Zarządu.
§ 23
KOMISJA REWIZYJNA
- Komisja Rewizyjna działa w oparciu o ramowy Regulamin Komisji Rewizyjnej Klubu.
- Komisja Rewizyjna ma prawo w przypadku śmierci bądź ustąpienia jednego z członków Komisji, uzupełnić skład osobowy o nowego członka.
- Zadaniem Komisji Rewizyjnej jest nadzór i kontrola wewnętrzna.
- Członkowie Komisji Rewizyjnej nie mogą być członkami Zarządu, ani pozostawać z nimi w stosunkach pokrewieństwa, powinowactwa lub podległości z tytułu zatrudnienia.
- Członkiem Komisji Rewizyjnej nie może być osoba skazana prawomocnym wyrokiem sądu za przestępstwo popełnione z winy umyślnej.
- Komisja Rewizyjna podejmuje uchwałę o zatwierdzeniu sprawozdania finansowego Klubu / bilans, rachunek zysków i strat, informacja dodatkowa/ oraz sprawozdania merytorycznego dot. organizacji pożytku publicznego, Uchwały podejmowana jest większością głosów
- MAJĄTEK KLUBU PIŁKARSKIEGO – SPRAWY FINANSOWE
§ 24
Biuro Klubu, Administracja
- Biuro Klubu powołane jest przez Zarząd Klubu w celu bieżącej realizacji działalności Klubu.
- Pracą biura oraz zespołem obsługi administracyjno-gospodarczej Klubu kieruje Prezes Klubu.
- Zasady organizacji, strukturę oraz zakres działalności biura określa Regulamin zatwierdzony przez Zarząd Klubu.
§ 25
- Majątek Klubu stanowią nieruchomości, ruchomości, środki finansowe oraz inne prawa majątkowe.
- Klub może przyjmować zapisy, darowizny i dotacje.
- Środki finansowe Klubu powstają z:
- wpływu składek członkowskich.
- innych świadczeń finansowych wnoszonych przez członków.
- dochodów z imprez sportowych
- transferów zawodników
- reklam
- wpływów od sponsorów i instytucji współpracujących
- dotacji z budżetu państwa
- dotacji z budżetu samorządowego
- innej działalności pozostającej w zgodzie ze Statutem i przepisami finansowymi.
- Wszelkie dokumenty prawne sporządzone w imieniu Klubu pociągające za sobą zobowiązania majątkowe i finansowe powyżej 1000 zł muszą być podpisywane przez Prezesa Klubu oraz przynajmniej jednego Członka Zarządu. Do kwoty 1000 zł. wystarczy Prezes lub osoba upoważniona przez Prezesa.
- Prezes Klubu jest upoważniony do udzielania i odwoływania pełnomocnictw ogólnych i szczegółowych w sprawach finansowych.
- Nie dopuszcza się:
- udzielania pożyczek i zabezpieczenia zobowiązań majątkowych Klubu w stosunku do członków, członków organów, pracowników oraz osób, z którymi pracownicy pozostają w związku małżeńskim albo w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej , lub pokrewieństwa lub powinowactwa w linii bocznej do drugiego stopnia albo są związani z tytułu przysposobienia, opieki lub kurateli, zwanych dalej „osobami bliskimi”
- przekazywania majątku Klubu na rzecz członków, członków organów lub pracowników oraz ich osób bliskich na zasadach innych niż w stosunku do osób trzecich, w szczególności, jeżeli przekazywanie to następuje bezpłatnie lub na warunkach preferencyjnych.
- wykorzystywania majątku na rzecz członków, członków organów lub pracowników oraz ich osób bliskich na zasadach innych niż w stosunku do osób trzecich, z wyjątkiem, gdy to wykorzystanie wynika bezpośrednio ze statutowego celu Klubu.
- zakupu na szczególnych zasadach towarów lub usług od podmiotów, w których uczestniczą członkowie, członkowie organów lub pracownicy oraz ich osoby bliskie.
- ZMIANA STATUTU I ROZWIĄZANIE KLUBU
§ 26
- Uchwały dotyczące zmian w Statucie, podejmowane są większością głosów, w obecności, co najmniej 70 % członków Zarządu.
- Rozwiązanie i likwidacja Klubu może nastąpić na mocy Uchwały Walnego Zebrania Członków klubu, w obecności, co najmniej 50% członków, podjętej większością 2/3 głosów
- W przypadku decyzji o likwidacji bądź rozwiązaniu Klubu,sposób rozdysponowania majątku zostaje określony w stosownej Uchwale Walnego Zebrania Członków Klubu.
- Od decyzji poszczególnych Władz Klubu przysługuje odwołanie do instancji wyższej, której orzeczenie w tym przypadku jest ostateczne.
- Szczegółowe zasady działania Władz Klubu, biura Klubu i innych komórek określają Regulaminy zatwierdzone przez Zarząd Klubu.
- Interpretacja postanowień Statutu leży w gestii Zarządu Klubu, a w przypadku odwołania w gestii Walnego Zebrania Członków Klubu.
Charbrowo dnia 07 listopada 2011 r.
Komitet Założycielski:
- Jacek Wiśniewski
- Dariusz Wroński
- Marcin Drzazgowski
- Tomasz Krzyżanowski
- Marcin Gaffke
- Maciej Lodziński
- Piotr Kwidziński
- Marcin Krzyżanowski
- Tomasz Juniewicz
- Jarosław Janiszek
- Mateusz Mikułko
- Karol Kiełtyka
- Andrzej Klejna
- Karol Adamski
- Kamil Rzepka
- Paweł Król
- Jakub Mikłaszewicz
- Katarzyna Wiśniewska
- Eugeniusz Drzazgowski
- Roman Godula
- Władysław Krzyżanowski
Niniejszy Statut został uchwalony na Zebraniu Założycielskim KS Chrobry Charbrowo w dniu 07 listopada 2011 r.